Ingen in Japan!

woensdag, november 01, 2006

Vrije Tijd

Heel VEEL Vrije Tijd.

En die moet gevuld worden!
En wat is er nou een betere manier om Vrije Tijd te vullen, dan door een gezellig tripje te maken naar de plaatselijke waterval?
Juist, niet ver van waar ik woon ligt het prachtige Mino Park, met de even prachtige als kleine Mino Waterval.

Ik was wel verbaasd om te zien dat er echt zo dicht bij mijn natuurlijke leefomgeving zo'n mooie pittoreske berg met zo'n mooi park lag, en...uh...een waterval, haha. Het was een aardige waterval maar HEEL veel stelde het niet voor.
Maar ja, het is water, en het valt.

Ditmaal was ik in vrouwelijk gezelschap dat bewapend was met een Digitale Camera die BIJNA net zo klein was als de waterval zelf, dus ik heb iets hogere kwaliteit foto's in de aanbieding dit keer, maar ze zijn dus wel door een vrouw genomen. Een Chinese vrouw.
Dat je het weet.

In het echt is ie kleiner

En omdat er zo'n overweldigende roep om foto's is met INGEN zelf erop, een stukje service voor de dames:

Ga toch eens OPZIJ man!

Het parkje was ook voorzien van een Tempel-achtig gevalletje, wat meestal wel het geval is met Japanse parkjes, want die dingen schieten gewoon automatisch als paddestoelen uit de grond hier. Maar het was wel een MOOI Tempel-dingetje, dus vooruit, hij mocht blijven staan, maar alleen voor deze keer.

Dit is Japan he?

En op de terugweg waren er apen! Ik was van tevoren al door iedereen gewaarschuwd dat er op deze berg apen in het wild rondliepen, dus ik was al helemaal voorbereid met mijn Harnas en Goedendag op pad om alles van mij af te slaan wat te dichtbij durfde te komen, maar er was dus geen AAP te bekennen op de heenweg.
Ik wou al op zoek gaan naar een willekeurige Japanner om het geld dat ik niet betaald had terug te vragen, maar op de terugweg kreeg ik toch waar ik uiteindelijk echt voor gekomen was (wat kan mij zo'n pisstraaltje schelen?): De Aapjes!

En HOE. Het STIKTE ervan. De ene AAP na de andere AAP zeg ik je!
En omdat ze natuurlijk wel zo'n beetje aan menselijk bezoek gewend zijn, zijn ze ook zo brutaal als de spreekwoordelijke Neten! Brutale Apen zogezegd, ahaha.
Iedereen die langskwam en ook maar iets redelijk zakvormigs in zijn handen had werd het onderwerp van nauwkeurig onderzoek, maar ik liet me niet zomaar beroven van mijn overheerlijke doos chocolade-koekjes, dus ik heb gevochten voor mijn LEVEN als een soort van Ernesto Hoost, maar dan...uh...blank.

Uiteindelijk konden we er maar 1 tegelijk op de foto krijgen, en die is dan nog maar nauwelijks belicht ook. Zo donker was het HELEMAAL niet, maar ja, je kan ook gewoon niks overlaten aan een (Chinese) vrouw met een camera. Mijn telefoon-camera deed het beter, maar het kost altijd een godsvermogen om die foto's te versturen, en mijn telefoonrekening is al hoog genoeg deze maand, dus we doen het even zo:

Rose is een mooie kleur

Dat was het wel weer even voor vandaag.
De volgende keer meer!

8 Comments:

  • Is dat nou die aap met die rode kont van wie papa altijd de groeten moet doen?!

    By Anonymous Anoniem, at 1:16 a.m.  

  • Er is toch niet weer een chinese dame voor je gevallen, he.

    By Anonymous Anoniem, at 1:38 a.m.  

  • Heh, het valt toch wel op als zelfs je moeder al zoiets heeft van: oh nee, niet weer zo'n Chinese, he? (^~^)
    Hoe oud was ze ook al weer?

    By Anonymous Anoniem, at 5:52 a.m.  

  • Heb ik het over prachtige watervallen en schattige aapjes, gaat iedereen weer zitten concentreren op die Chinees! Nu zeg ik je!

    ALLE Chinese dames vallen bij BOSJES voor mij, dat moet toch onderhand wel duidelijk zijn.
    Maar het vallen moet natuurlijk wel wederzijds zijn, en dat is het niet, want ze is me iets te oud.
    Maar dan kunnen we toch nog best door een park wandelen en naar Aapjes kijken!?

    ALS IK MAAR GRATIS KOEKJES KRIJG!

    By Blogger Ingen!, at 5:47 p.m.  

  • ZO jaloerser kun je me niet maken zeg! mooi huisje, mooi watervalletje (^-^) en alle gemak van japanners in de buurt. Dat is wel anders voor mij hier in dit koude kikkerlandschap hehe. Tijd niet gesproken man, laat eens wat van je horen zo af en toe. Ik mis Japan als een gek! jij hebt natuurlijke ontzettende heimwee naar het oude Haarlem en zijn mooie ermmmm stoeptegels met hoopjes poep met beleid neergelegd. Anywayyy beters dat je geslaagd bent en wie weet kom ik je volgend jaar weer opzoeken maar dan als bevoegd engels leraar... jawel die jeroen komt Japan wederom onveilig maken. maar goed TE OUD wat zeg je me nou! hehe nee ik begrijp wat je bedoelt lol zit met hetzelfde... en vooral als je ziet wat ik je ga sturen naar je mail nu! maar goed spreek je snel en veel plezier he... groeten, Jeroen

    By Anonymous Anoniem, at 7:42 a.m.  

  • Volgens mij hebben wij dezelfde regel. Ik geen vriend die jonger is dan m'n broertje en jij geen vriendin die ouder is dan je zus, kan echt niet!! (tenzij ze heel veel gratis koekjes heeft....)
    Heb ook nog de regel dat ie qua leeftijd niet dichter bij m'n moeder mag liggen dan bij mij (straks gaat ie m'n moeder zitten versieren...). Maar goed, daar heb ik nu in ieder geval geen last van.
    Alles goed verder broertje? x Eef

    By Anonymous Anoniem, at 6:58 p.m.  

  • Haha, ja die regel HAD ik ook, maar toen kreeg ik iets met een 33-jarige, dus toen was het al te laat :S
    Maar goed, dat was vrij kortstondig, dus we doen gewoon alsof dat niet gebeurd is (alhoewel ik wel een leuke 31-er heb leren kennen laatst, kun je niet effe wat sneller oud worden, Eef ;) )
    Maar het gaat op het moment wel aardig geloof ik met een meisje van 27, dus dat is een wat mooiere leeftijd.

    Dus, eh, ja, verder gaat alles wel goed hier ja :D

    By Blogger Ingen!, at 4:02 p.m.  

  • Ik wil gewoon meer foto's met Ingen erop! Maakt mij niet uit of ze door een Chinees of een aap of een zelfrelaxer zijn gemaakt: als ingen er maar op staat. Eventuele watervallen kan wel wegdenken!

    By Anonymous Anoniem, at 5:06 a.m.  

Een reactie posten

<< Home