Ingen in Japan!

maandag, mei 08, 2006

Een Update!

Op veler verzoek, hier is ie dan toch eindelijk:
De (een) Update!

Maar troost jullie allen, de reden dat er vrijwel geen update's zijn geweest is simpelweg dat er gewoon weinig te melden valt, wat in principe gunstig is, alhoewel het ook als saai geinterpreteerd kan worden.
Maar saai is het geenszins! Ik vermaak me uitstekend, maar het is gewoon niet zo bijster boeiend om te schrijven over hoe ik met een groepje Japanners me KLEM AAN HET ZUIPEN BEN. Haha. Met COLA ;)

Voor de menschen die niet bekend zijn met Japanse gebruiken (steek even je hand op), de eerste week van Mei is hier altijd de zogeheten Golden Week, een soortement van feestweek waarin bijna heel Japan vrij is (behalve de toeristische Sector natuurlijk) en waarin dus massaal gereisd, gebezienswaardigheid en gefamiliebezocht wordt, en waarin dus ALLE faciliteiten op de Universiteit voorzien zijn van een dichte deur.

Prima weekje dus om de studentjes eens lekker een berg huiswerk mee te geven, dus ik zwem tot over mijn oren in de werkstukken en schrijfdingen, waarvan ik er tot op heden, even kijken, 0 (nul) van afheb, en de deadline is....*checkt horloge*....over 2 uur! Mooi.
Maar ja, je moet prioriteiten stellen, dus eerst even een updateje he.
Komt allemaal wel goed, ik krijg sowieso toch geen cijfers voor de vakken die ik nu volg, het is allemaal alleen maar ter voorbereiding op de toelatingsexamens in September, dus ik kan me wel wat veroorloven (hoop ik).

Dus waar het op neerkomt is dat ik wel een beetje gestudeerd heb, maar dat er natuurlijk ook het een en ander bezocht is geweest geworden.
Ik herinner me vrij weinig van het begin van de week, en dat zal dan wel een goed teken zijn, maar donderdag ben ik naar Kobe geweest met de plaatselijke groep Oekrainers, Russen, Bulgaren en Roemenenenenenen, die ALLEMAAL Russisch spreken, dus dat was ERG gezellie.
Maar goed, Kobe is in ieder geval een mooie stad, we zijn naar de Haven geweest en dat was allemaal erg mooi en zo, en er was een leuk marktje met spelletjes en VRETEN, zoals dat gaat in Japan als er eens iets te doen is. En het weer was ook prima, dus dat was alleszins goed.

Vrijdag ben ik vervolgens naar Tsuruhashi geweest (zoek maar op!), een district in Osaka waar veel Koreanen wonen, en waar dus volop Koreaans gegeten kan worden, compleet ook met markt en schreeuwende mensen en alles. 's Avonds dus lekker yakiniku gegeten (Koreaanse Barbecue, als ik het heel platvloers mag zeggen) en dat is altijd goed, zoals Einstein al schreef: Vlees = Prima2
Dit was overigens niet met het groepje Oostblokkers, maar met een een geheel andere frisse melange van ethniciteiten waar maar heel weinig aanstootgevends bijzat ;)

Er was natuurlijk den altijd Olijken Hollander, 2 Koreanen, 1 Duitser (waarom zijn de Duitsers die ik hier tegenkom toch altijd VEEL aardiger dan die in Nederland?), 1 Azarbaidjiaan of hoe de **ck je dat ook schrijft, IK WEET NIET EENS WAAR HET LIGT, en last but not least een Belg met zijn Japanse wederhelft. En het is nog een Vlaamsche Belg ook, dus ik kan ook nog eens Nederlands praten zonder dat mensen me vreemd aankijken.

De volgende dag ben ik met hetzelfde groepje wezen poolen/bowlen in het niet-zo-plaatselijke Party Centrum, en dat was ook gezellig, maar we hadden wel de Azarbadjianachstanikees ingeruild voor een Hongaar, omdat je gewoon nergens veilig bent voor Oost-Europa. Gelukkig kon er verder niemand Russisch. DUS!

En toen was het alweer Zondag, waarop ik van plan was om iets degelijks aan Huiswerk te gaan doen of zo, maar het was ZULK slecht weer buiten dat ik geen zin had om binnen mijn huiswerk te gaan zitten doen (Studenten Logica) dus heb ik me zitten vervelen en ergeren aan het weer.
Des Avondsch echter was er een Welkomstfeestje van de plaatselijke Orientering club.
De wat!?
Precies!

De orientering club houdt in dat je op iedere zondag gedropt wordt in de middle of nowhere en dan met behulp van ERG simpele kaart en kompas zo snel mogelijk bij je eindbestemming aankomt. KLINKT erg leuk, maar ik heb het nog geen enkele keer in de praktijk mee mogen maken vanwege tegenzittende weersomstandigheden, maar dat weerhield de organisatoren er niet van om toch maar een welkomstfeest te geven voor alle nieuwkomers, inclusief ondergetekende.
En dat betekent dus een copieuze maaltijd in een Japans restaurant met onbeperkt drinken, dus dat is goed. Wat NIET goed is is dat er 17 jongens waren en maar 2 meisjes, waarvan er 1 op zijn zachtst en vriendelijkst gezegd niet aantrekkelijk is, dus raad eens wie alle aandacht kreeg deze avond.
Voor de rest is het altijd leuk om te zien hoe slecht Japanners tegen drank kunnen over het algemeen, en hoe ze na een paar biertjes (4 a 5%) al op tafel liggen te slapen terwijl ik na een paar glazen onvermengde Shochu (rond de 20%) nog het meest samenhangende Japans kon voortbrengen.
Maar ja, ik zeg dan altijd maar dat ik gewoon van huis uit het Alcohol-gen heb meegekregen.

En dat was het voor de afgelopen week, wat deze week gaat brengen is mij nog volkomen onduidelijk. Dat wil zeggen, ik moet deze week als het goed is EINDELIJK mijn officiele verblijfsvergunning krijgen, dus dat scheelt weer.
Woensdag heb ik een studie-meeting waar ik als het goed is klaargestoomd ga worden voor de toelatingsexamens in September, en op vrijdag geef ik natuurlijk 1 uur Nederlandse priveles, had ik dat al gezegd? Nou ja, dat is in ieder geval wel zo.

En nu: Aan het Werk!

9 Comments:

  • Ha die Tim, shitsureishimasu... ik dacht laat ik weer eens even kijken wat voor geestige capriolen die Tim nou weer allemaal uithaald in Osaka en omstreken. Zo te lezen vermaak je je prima ^^ das mooi. veel Cola en Russen... wat wenst een mens nogmeer... Zo leer je ook alweer een aardig woordje russisch begrijp ik.

    Twee meiden waarvan 1 appetijtelijk en 1 aanzienlijk minder aldus zo heb ik begrepen uit je verhaal ^___^ erg RELAX zeg. Maar goed... Het ga je goed en ik zie je ergens midden Juni oke ^__-.

    ps. als ik nou in Kyoto zit hoe bereik ik je dan eigenlijk? Laat me even weten doormiddel van een mailtje ofzo. Greetsu Janus

    By Anonymous Anoniem, at 7:01 a.m.  

  • Hey Broertje, leuk om eindelijk weer eens wat van je te lezen, vroeg me al af of je daar nou ook nog serieus aan 't werk was en het doet me deugd om te lezen dat dat niet zo is. ;-)
    Hier gaat alles ook wel z'n gangetje, ik ben minstens zo productief als jij: vorige week 3 dagen gewerkt. Op maandag werk ik sowieso niet, da's voor arb's en vrijdag 5 werken idem dito. Na het enorm lange weekend, ben ik gister maar weer eens naar m'n werk gegaan (die vliegtuigen vliegen toch wel, of ik er nu ben of niet) en na vandaag hou ik 't voor deze week ook maar weer voor gezien. Ik ben tegenwoordig lid van de Ondernemings Raad en we gaan morgen de hele dag zitten kletsen over hoe leuk dat wel niet is. Vrijdag moet ik aanwezig zijn op school en dan heb ik inmiddels alweer zoveel energie verbruikt dat ik daar minstens 3 dagen weer van uit moet rusten....
    Nou Timmie, ik ga maar weer even wat nuttigs doen voor m'n geld. Kus van je zus

    By Anonymous Anoniem, at 4:23 p.m.  

  • Yo Bro, hoe'st?
    Hier alles ok. Had van 't weekend een feestje van m'n werk en daar kwam Marco Borsato optreden, helemaal geweldig!
    En komende zaterdag ga ik naar Toppers in Concert (Froger, Gordon en Joling), lijkt me ook wel erg lachen. Maar .... eerst weer een paar dagen met de familie weg vanaf woensdagavond. 's Middags nog even naar de bruiloft van onze nicht (ik hoor je denken: wie dan? Elja, Hedy, Vera ... nee: Caroline) en dan door naar De Melkkoe (zie www.demelkkoe.nl) in Holtheme (waar? bijna Duitsland, vlakbij Hardenberg). Jaha, dat mis jij maar weer mooi... Het is alleen een beetje shitweer hier in Nederland, dus het zal wel veel binnenzitten worden en spelletjes spelen. Wel donderdagavond een hapje eten, omdat opa & oma 55 jaar getrouwd zijn.
    Hoe is het daar? Vermaak je je nog altijd? Hoeveel schoonzusjes heb ik al gehad in de tussentijd? ;-)

    By Anonymous Anoniem, at 9:57 p.m.  

  • Tim, als je zus denkt dat ze er alleen met een paar schoonZUSjes vanaf komt vind ik dat je toch iets eerlijker moet zijn tijdens je kontakten met nederland.

    Het is maar een idee, maar goed, je weet hoe dat soort dingen gaan.

    By Anonymous Anoniem, at 10:06 a.m.  

  • Ja, dat is op zich wel waar, maar ze hebben niet zoveel schapen hier, dus dat schiet nog niet erg op :D

    By Blogger Ingen!, at 3:46 p.m.  

  • Hey neef!

    Wat heb ik me kapot gelachen zeg om jouw update! Het gaat in ieder geval goed met je daar aan de andere kant van de wereld.
    Je hebt wel weer een gezellig familie-weekje gemist hoor in een heerlijk gehuchtje. Natuurlijk geshopt en alles en ook het tafeltennistoernooi was erg leuk.
    Wat betreft het weer mis je hier geen *****, want we hebben onze zomer al wel gehad denk ik.....niet te geloven.
    Komend weekend gaan we met z'n 3-tjes op het huis van Henk en Gerrie passen, dus we houden ons wel bezig hier.
    Zodra Dara jou op foto's ziet, weet ze precies wie je bent. Luid en duidelijk Tim! Kijken of dat over 2 jaar nog het geval is...
    Groetjes van ons en we horen van je. Liefs van je nichtje

    By Anonymous Anoniem, at 5:33 a.m.  

  • Wow! Herkent ze me echt op foto's!?
    Dan is ze een van de weinigen, want de rest van de familie spreekt me na 26 jaar nog steeds aan met Pim ;)

    By Blogger Ingen!, at 12:09 p.m.  

  • Grappig dat je dat zegt. Ik zei ook al dat een deel van de familie een voorbeeld kan nemen aan Dara! Maar als ik Eva zeg, zegt zij Tim.
    Liefs je nichtje

    By Anonymous Anoniem, at 6:51 p.m.  

  • Yes exactly, in some moments I can reveal that I agree with you, but you may be inasmuch as other options.
    to the article there is even now a definitely as you did in the decrease efflux of this solicitation www.google.com/ie?as_q=panda logistics taiwan ?
    I noticed the catch-phrase you procure not used. Or you profit by the dreary methods of inspiriting of the resource. I suffer with a week and do necheg

    By Anonymous Anoniem, at 1:04 a.m.  

Een reactie posten

<< Home