Ingen in Japan!

maandag, april 10, 2006

Nederzetting

Zo. We zijn er.

TEN EERSTE: Sorry aan allen die al dagen tevergeefs zitten te wachten op een telefoontje, maar het gaat niet allemaal van een leien dakje hier, wat het telefoneren betreft.
De telefoon die ik op mijn kamer heb is GAAR, en het enige wat ie schijnt te kunnen is mij wake-up calls geven iedere morgen om 07:30, en ik heb nog niet uit kunnen vinden hoe ik dat uit kan zetten, afgezien van een harde stenen grond 4 verdiepingen lager.

Ermee bellen lukt ineens niet meer, nadat ik Bert heb gebeld (Bedankt, Bert! :D), dus ik weet het ook niet. Ik heb een telefoonkaart gekocht speciaal om goedkoop naar Nederland te kunnen bellen, maar ook DAT is om de een of andere reden niet gelukt.
Kan het soms zijn dat de code voor Nederland veranderd is of zo?
Ik meen iemand te hebben horen zeggen dat de code vanuit NL naar Japan onlangs veranderd is, dus misschien andersom ook wel, in welk geval ik dus niet weet wat ik in moet toetsen.

In ieder geval ben ik van plan om vandaag ten langen leste een mobiele telefoon te kopen hier, als dat lukt, en daarmee moet ik in ieder geval IEMAND kunnen bellen, al is het maar mijn buurman.
Maakt jullie in ieder geval maar niet ongerust, want vooralsnog gaat het prima hier.

Ik heb het eigenlijk vrij druk gehad tot nu toe, met allerlei onzin dingen regelen, en van nu af zal ik het wel druk krijgen met allerlei onzin vakken volgen, dus de bezigheidstherapie zit in ieder geval goed.

Ik heb een kamer op de 4de verdieping van een Dorm voor Buitenlandse studenten, op de Campus. Aangezien de campus midden in de bergen ligt, zit ik vrij ver van de beschaving af, maar ik heb wel mooi uitzicht, en ik kan alles op de Uni makkelijk bereiken.
Ik heb in principe een adres en een kamertelefoonnummer, maar dat ga ik hier niet posten, want het Internet is eng. Bovendien weet ik dus niet of mijn telefoon wel naar behoren functioneert, want Bert zei dat ie terug zou bellen maar dat is nooit gebeurd. (Kan natuurlijk ook betekenen dat BERT niet naar behoren functioneert)

Daar komt nog eens bij dat het gerucht mij ter ore is gekomen dat ik uberhaupt maar een half jaar in deze dorm zit, en dat ik daarna zelf moet zorgen dat ik iets vind.
Het schijnt in ieder geval zeker te zijn dat ik uiterlijk 1 jaar maar in dit gebouw kan zitten, maar boze tongen beweren dus dat het ook best wel eens slechts 6 maanden zou kunnen zijn.
Op zich niet erg, want zo luxueus is het toch niet.
Ik heb een bed, een klerenkast, een bureau met stoel en lamp, een ladenkastje, een schoenenkast en een bezeten telefoon, en verder niks.
GEEN TV, GEEN EIGEN TOILET of zelfs maar kraantje, en ook geen eigen douche of keuken, die moet ik delen met de overige 30 studenten op mijn verdieping, Woohoo!

Je zou toch verwachten dat zo'n grote beroemde Uni als deze het toch een stuk beter geregeld zou hebben dan zo'n sloeberbak als de Fukui Uni, maar mijn kamer in Fukui was toch wel VEEL beter voorzien. Ach ja, het is dus maar voor even, en na een half jaar koop ik wel een penthouse in centraal Osaka of zo.

Gisteren ben ik naar Kyoto geweest om te genieten van de bloeiende Kersenbloesems, en me te ergeren aan het feit dat ik geen camera had (D'oh!), ook dat is iets waar ik nog niet aan ben toegekomen, maar geluk waren er andere mensen bij die er WEL een hadden dus misschien dat ik die foto's ooit nog eens kan posten of zo. OVER 3 JAAR.
Ben ook meteen mijn eerste Nederlandse Toeristen tegengekomen, en die heb ik van de berg afgeduwd.

Deze week beginnen als ik het goed heb de colleges, en anders volgende week (de informatie-doorstroom werkt altijd heerlijk op zo'n Japanse Uni), en ik heb mezelf opgegeven voor wat buitenschoolse activiteiten e.d., dus ik zal waarschijnlijk van de verveling niet omkomen.

Het weer is nogal wisselvallig hier. Vandaag regent het, maar ik heb ook al wat zon gezien de afgelopen dagen. 's Avonds is het nog steeds erg fris, vreemd genoeg, en warme kleding is geen overbodige luxe, want we zitten wel bovenop een berg hier natuurlijk.

Nou dat was het wel even voor het moment, later volgt er vast wel meer.

10 Comments:

  • 2 1/5 maand. Dat is wel heel erg precies.

    Maar goed, Tim, mail me jouw kamer-telefoonnummer eens door. Want toen ik jou terugbelde op het nummer waarmee jij mij belde kreeg ik een meisje aan de lijn dat niet erg blij leek om telefoon te krijgen, en dat ook niet al te best japans sprak volgens mij.

    By Anonymous Anoniem, at 4:35 p.m.  

  • Crappy kamer, klinkt wel zoals ik voorspeld had. Kut voor jou man.
    Maar dat verhaal dat je binnen 6 maanden een andere kamer moet vinden is voor mij ook nieuw. Dat zou echt wel ZWAAR klote zijn als dat echt zo is...
    Telefoon naar Nederland. Volgens Yuko is de landcode inderdaad veranderd. Ze kon mij niet bereiken op mijn verjaardag met de bekende 31 of 131... Ik weet niet wat je wel moet bellen, want dat vertelde die muts natuurlijk niet. Ik had trouwens een pre-paid telefoon op mijn kamer in Osaka die je moest opwaarderen... Kan het niet zijn dat je al je credit al verbeld heb? Kreeg je een soort creditcard bij je kamer?
    Mail mij ook eens je (goede) telefoonnummer door...(^-^)
    Misschien een tip voor je pa & ma: met 1601 kan je voor 5 cent per minuut naar vaste nummers in Japan bellen en voor 25 cent p.m. naar mobiele nummers.

    By Anonymous Anoniem, at 5:37 p.m.  

  • Ja, ik heb Qun ook geprobeerd te bellen vanaf mijn kamertelefoon, en bij haar stond in de telefoon dus ook een COMPLEET ander nummer dan wat mijn kamernummer zou moeten zijn, dus het kan zijn dat uitgaande gesprekken een ander nummer hebben dan binnenkomende of zo, volgens mij heb je dat wel vaker bij Dorms.
    Ik zal jullie het goede nummer wel mailen.

    Ik heb inderdaad ook zo'n prepaid bak, dus die kan ik nog wel opwaarderen als ik daar zin in heb.
    Ik zal wel moeten want ik ga dus GEEN mobieltje krijgen voor ik een ID Kaart heb en dat duurt dus nog tot 8 mei of zo (ze hebben de wet net sinds 1 april verscherpt verdomme).

    De enige optie die ik nu heb is om iemand die WEL legaal is een telefoon VOOR mij te laten kopen, en Qun zei dat ze dat eventueel wel wou doen, maar ik vind 't een beetje dubieus.

    Is toch wel gaar dat een Chinees legaler is dan ik :S

    @Janus: Ja, ik was toevallig gisteren nog in Kyoto, en het is echt wel een relaxed mooie stad of zo, vooral als de bloesems in bloei staan, dus je krijgt het hier vast wel naar je zin.
    Het duurt wel even van waar ik zit om daar terecht te komen, maar het is vrij goedkoop, dus dat is geen probleem.
    Ben je al een beetje zenuwachtig?

    By Blogger Ingen!, at 8:28 p.m.  

  • Je mag je ouwelui wel collect call bellen hoor (als het maar niet te vaak is!!!).
    Wat een verhaal over die kamer en maar voor 6 maanden hebben ze dat van te voren niet gezegd??

    By Anonymous Anoniem, at 10:27 p.m.  

  • Yo Ingen,

    Welkom in het regenachtige Kansai!
    Voor zover ik weet, zijn de nummers naar nl niet veranderd, zolang je 31 gebruikt (0031 zoals ik zo braaf deed werkt dus niet)
    En ik weet niet wat voor kaart jij gebruikt, maar bij werkt Brastel best ok.

    Anyhows, heel erg veel plezier en wellicht loop ik je vermomd als toerist nog wel eens tegen het lijf in Kyoto/Osaka;-P

    Agnoek

    By Blogger Agnoek, at 11:17 p.m.  

  • Ingen, hier even een gulle verzameling letters van SuperBierman! Goed om te horen dat je daar heelhuids bent aangekomen en het zo kut hebt. Is anders Ingentime een idee'tje als adres van je blog? Schop er een paar voor mij T, het ga je goed!

    By Anonymous Anoniem, at 2:15 a.m.  

  • Hoi broertje, goed te lezen dat je heelhuids bent aangekomen, vervelend alleen van je kamer en telefoon.
    Enne .. ik ben nog even aan 't twijfelen of ik volgend jaar naar Japan kom, las onlangs een bericht dat ze daar toeristen van bergen afduwen... ;-)
    Take care!

    By Anonymous Anoniem, at 3:00 p.m.  

  • A---HA!

    Alleen 31, dat heb ik niet geprobeerd! Dan zal ik dat maar eens proberen.

    Het is natuurlijk geen probleem van Collect Call of niet, pap, het ging er even om dat mijn kamertelefoon niet naar behoren werkt, en dat ik met een Telefoonkaart (Van Brastel inderdaad) geen verbinding kreeg, maar ik zal het dus nog eens met zonder 00 proberen.

    @Nielz: BIER! Sorry dat we uiteindelijk niet meer een AAP-Party hebben kunnen houden, maar in Nederland was mijn telefoon dus ook stuk, en ik had geen back-up van je nummer meer, en ik weet verder niet of je mijn mailtjes nog gehad hebt.
    Kom anders effe hierheen of zo!

    By Blogger Ingen!, at 5:16 p.m.  

  • Ja, mijn telefoon schijnt nu wel gewoon te werken ja, aangezien ik er toch al op gebeld ben.

    Zelf bellen lukt me nog steeds niet, maar ik heb nu toch een mobieltje, dus dat maakt allemaal niet meer uit.

    Even kijken, ik denk dat ik naar Kyoto wel ongeveer 1.5 a 2 uur onderweg ben geweest, alles bij elkaar.
    Redelijk lang, maar het was verder wel redelijk goedkoop, dus dat is verder geen probleem.

    Je bent natuurlijk van harte welkom, maar ik heb hier zelf geen Kurosu KATTA meegenomen, dus dat wordt lastig.
    Heb ook nog geen Arcades in de buurt gezien, maar goed, daar vinden we vast wel wat op.

    En die familie zit vast wel snor, als je maar bij die jongste zoon uit de buurt blijft :D

    By Blogger Ingen!, at 11:50 a.m.  

  • Damn, je zit in de dorm op de campus? :-s Dan vindt je het vast niet erg om na 6 maanden te moeten verhuizen, al is het maar naar Minami-Senri! Ook niet een geweldige dorm, maar in elk geval dichter bij alles - behalve de uni maar als Master-student hoef je daar zeker in het 2e jaar maar relatief weinig te zijn, toch?

    Maar goed, enjoy Osaka! Dat zal vast lukken :)

    By Blogger machiruda, at 5:35 a.m.  

Een reactie posten

<< Home