Ingen in Japan!

vrijdag, september 29, 2006

I like to Move It.

ZZZZZZZZzzzzzzooooooooooo!

Het is gebeurd! De Grote Verhuizing is achter de spreekwoordelijke rug, en ik ben niet langer meer een inwoner van dat oude bouwvallige krot bovenop die berg, maar ik bezit (=huur) nu mijn EIGEN (=gehuurde) appartement in het wonderschone Minoh Centrum, voorzien van ALLE gemakken, zoals asfaltering.

Het heeft eventjes wat zweet en moeite gekost, maar de verhuizing is zonder problemen verlopen, en ik ben eigenlijk wel blij met mijn nieuwe pandje. Een mooi hoekkamer, die ook nog eens uitsteekt buiten de rest van het appartement, wat dus min of meer betekent dat ik geen buren heb, behalve 1 onderbuur, maar die zal meer last van mij hebben dan ik van hem, ahaha.

Ziehier den foto:

Kom maar op met die aardbevingen

Dat is dus mijn kamer zo'n beetje in het centrum van die foto. Geinig optrekje, en relatief gezien helemaal niet duur, als je nagaat dat dit Japan is (Osaka nog wel) en dat het compleet van meubilair voorzien was, inclusief bed (met beddegoed), waterkoker, magnetron, twee tafeltjes met twee stoeltjes, 1 TV (met Kabelaansluiting, wat betekent dat ik nu NAAST de reguliere 6 zenders nog eens zo'n 5 andere zenders kan ontvangen met ALLEEN maar Tell-sell achtige troep! Woohoo!), badkamer met toilet, keuken met gasstelletje, wasmachine EN een gratis doos tissues wat natuurlijk niet mag ontbreken in de kamer van een eenzame student.

Het is dus een hoekkamertje, wat betekent dat ik overdag lekker veel licht heb en een mooi uitzicht, maar jammer genoeg ook dat ik 's avonds vervelend veel licht heb (er staat een Lantaarnpaal zo'n beetje PA(A)L voor mijn raam) en dat er meer ingangen zijn voor ongedierte om binnen te komen.
Ziehier!

Bright Light!Bright Light!

Het bed is voorzien van een vrij dunne Futon aan de onderkant, en voor de rest is het gemaakt van KEIHARD STAAL, dus dat is echt SUPERRELAXED. Ik denk dat ik vandaag nog even een lekker matrasje of iets dergelijks erbij koop.
Voorts heb ik nog een leuk balkonnetje, wat ik kan gaan gebruiken voor het Drogen van Den Wasch, omdat ik helaas geen droger meer tot mijn beschikking heb, dus daarvoor moet ik ook nog even een constructie zien te vervaardigen, dus ik kan mijn lol nog op de komende tijd, ondanks het feit dat de Grote Toelatingsch-Examensch 2006 (tm) alweer voor de deur staan (volgende week zaterdag), en ik nog steeds niet echt de indruk heb dat ik uberhaupt iets weet.
Maar ja, Wij Zien Wel.

Over zien gesproken, ik heb ook een leuk balkonnetje dus, en van daaruit heb ik het volgende uit- danwel aanzicht:

Ondergrondse stroomkabels kennen ze hier niet

Een typisch Japansch Woonwijk Tafereeltje. Niet zo imposant als het uitzicht dat ik in mijn Dorm kamer had, maar dat komt dan ook omdat hier WEL een vorm van Civilisatie is doorgebroken. Althans, 1 die uit meer bestaat dan slechts een kolonie kakkerlakken.

Voor de rest zit ik zo'n beetje om de hoek van het Stadhuis, dat gelegen is aan de Aorta van Minoh, dus in de omgeving is zo'n beetje ALLES wat ik nodig heb, inclusief Karaoke-bar, Videotheek, Supermarkt, Convenience Stores, VEEL verschillende soorten restaurants, De Mac, de Kentucky en de MisDo, het Station, een 100 Yen shop en....EEN HAIRSTYLER, joepie.

Dus ik zit wel even goed hier, lijkt me zo.

En nu: Nog Meer Boodschappen!

PS: Omdat ik van plan ben om me de komende week met mijn boeken op te sluiten in mijn kamer en al het contact met de buitenwereld af te kappen teneinde een bevredigend resultaat te bereiken op mijn niet-onbelangrijke examen volgende week, kan het zijn dat ik dus NIET reageer op E-mail naar mijn vaste adres.
Als er iets is, mail dan dus naar mijn TELEFOON; en ik raad jullie aan dat iedere 5 minuten te doen, want dat is natuurlijk grappig.

En nu weg!

2 Comments:

  • Broer! Mooi huisje man! En succes met je examens!! Later meer. X EEF

    By Anonymous Anoniem, at 12:07 a.m.  

  • HOi Tim, het ziet er leuk uit. Doe even heel goed je best deze week. Succes volgende week en daarna uitgebreider bericht. Met mij alles oke.

    By Anonymous Anoniem, at 7:09 p.m.  

Een reactie posten

<< Home