Ingen in Japan!

zondag, juli 23, 2006

Daar aan de Overkant

Sporadisch wil het nog wel eens gebeuren dat ik het niet bizar druk heb met van alles, en dat ik zowaar wat vrije tijd voor mezelf heb en dat ik dan OOK nog eens toegang heb tot een Computer met Internet.
En op DAT soort momenten, fijne lezers, denk ik altijd meteen aan jullie en maak ik weer een prachtige nieuwe post, en heel soms duurt dat maar minder dan 2 maanden!

Wat is er allemaal veranderd sinds de laatste keer dat ik gepost heb?
Nou: vrijwel niks.
Ik mag het dan wel druk hebben, maar het is wel iedere week dezelfde drukte, dus erg veel interessants gebeurt er niet. Wat niet wil zeggen dat het hier saai is, maar gewoon dat er niks verandert.

En dat is inclusief het weer! Het regent hier al praktisch onophoudelijk voor meer dan een week en er lijkt voorlopig geen verandering in te zitten. Dat legt wel een flinke domper op activiteiten die je zou willen ondernemen, dus meestal komt het neer op binnen zitten studeren, waar je natuurlijk ook niet vrolijker van wordt.
Dus gaan we gewoon met een hard hoofd proberen om wat leuke dingen op te zoeken en te hopen dat het Weer zich daardoor af laat schrikken.

Aangezien de college-periode nu net is afgelopen, en de komende week gevuld is met Tentamens waar ik geen last van heb omdat ik toch geen studiepunten krijg, gaan we deze week maar eens gebruiken om wat LEUKS te doen, HOE hard het ook regent.
Dus binnenkort ga ik met de plaatselijke Oekraiener naar Nagashima Spa Land of zoiets, en dat zou dan een soort van Attractiepark moeten zijn met Achtbanen en weet ik wat niet al. Het begon in ieder geval al goed met het bericht dat onlangs een van de achtbanen voor onbepaalde tijd gesloten is omdat er een dode was gevallen, DUS!
Vanavond even een testamentje opzetten.

Dinsdag is er maar WEER een festival, omdat er in de zomer gewoon bijna iedere dag wel ergens een festival is in dit rare land. Dit keer gaat het echter zelfs gepaard met Vuurwerk, en dat is natuurlijk altijd leuk, vooral ALS HET REGENT, dus daar ga ik dan ook maar even kijken, al was het maar om ze uit te lachen als het misgaat en de hele boel op de grond uit elkaar spat, zoals dat een tijdje geleden in China gebeurd schijnt te zijn.
Jaja, IK LEEF OP HET RANDJE, mensen.

Voor de rest schijnt er niet zo heel veel tijd meer over te zijn tot aan de Toelatingsexamens in Oktober (7 oktober, als ik het niet mis heb), dus daar ben ik al druk mee bezig, en ik moet ook nog steeds een deel van mijn scriptie naar het Japans vertalen, dus ik zal in mijn "vrije" periode nog steeds zat te doen hebben).

Ach, en dan is er nog het leuke verhaal dat ik dus eind September uiterlijk uit mijn huidige kamer verdwenen moet zijn, wat in principe niet zo erg is aangezien ik de eeuwig woedende oorlog met de Kakkerlakken Clan aan het verliezen lijk te zijn, maar wat wel vermoeilijkt wordt door het feit dat er A) Geen vrije ruimte meer is in de bekendste Dormitories, en B) Appartementen schreeuwend duur EN ongemeubileerd zijn, maar ja, er lijkt niet zoveel keus meer over te zijn op dit moment, dus we zullen wel zien waar het Schip strandt, en ik hoop maar dat ze in ieder geval een van hun weinige buitenlandse Master Studenten niet met een Kartonnen Doos onder de plaatselijke Brug te zullen laten zitten.

Nee, er moet minstens een winkelwagentje voor me geregeld worden.

Dat was het wel weer voor dit moment, als ik ooit nog eens wat tijd heb dan zal ik misschien eens wat dieper ingaan op WAT ik nou zoal in de colleges langs zie komen, aangezien dat best interessant is, ook als je geen Japans kan.

Maar nu: DE REGEN IN!
Joechei!

6 Comments:

  • wat leuk om eindelijk weer eens iets van je te lezen. Het valt ook allemaal niet mee in het Verre Oosten, dat lees ik wel.Ik bel je met je verjaardag.

    By Anonymous Anoniem, at 4:28 a.m.  

  • Hey neef van me! Leuk weer van je te horen. Van Eva zal je niet snel reactie krijgen, want ze is op vakantie. Dat je dat wel weet.
    Hier alles lekker, je mist weer eens een hittegolf in je geboorteland. Het is hier heerlijk en misschien dat je wat regen deze kant op kunt sturen. Is het eindelijk eens lange tijd lekker weer, vliegt alles in de fik en verlangt een groot deel van Europa naar regen. Eigenlijk is het ook nooit goed.....
    Verder eigenlijk niet echt nieuws wat ons betreft, gewoon werken en van het mooie weer genieten. Veel succes en plezier met alles en tot horens. Kus van je oudste nichtje

    By Anonymous Anoniem, at 5:38 a.m.  

  • laat er nou vandaag bij de post een brief voor je zijn dat er woonruimte voor je is in Bloemendaal. Dus ook zonder je te hebben ingeschreven de laatste maanden. We geven wel door dat je voorlopig buitengaats bent en tegen febr.2008 misschien iets nodig hebt. Eerst maar hopen dat je daar wat vindt.

    By Anonymous Anoniem, at 4:57 a.m.  

  • Dat zul je altijd net zien zeg, zoek ik HIER woonruimte, en dan wordt het DAAR beschikbaar.

    By Blogger Ingen!, at 2:15 p.m.  

  • Hopelijk schijnt de zon op je verjaardag! Ach welnee, jij BENT toch het schijnende zonnetje op je verjaardag? ;-)

    Happy Birthday Tim!

    Veel liefs,
    Ann

    By Anonymous Anoniem, at 9:07 a.m.  

  • Ha Broer, leuk om eindelijk weer wat van je te lezen. We hebben vanmiddag hier bij ouders gezellig je verjaardag gevierd en tevens mijn veilige terugkomst uit Zwitserland (heb je m'n kaart al gehad?).
    Was even heerlijk om 2 weken weg te zijn, ook in Davos was het prachtig weer, muv de laatste 2 dagen, toen heeft het gesneeuwd...
    Morgen nog een dagje vrij (zoals iedere week op maandag) en daarna na 3 vrije weken mezelf weer eens nuttig gaan maken bij Schiphol. Ik reed vandaag in de buurt van de luchthaven, maar ik wilde het nog ff niet zien.
    O ja, Wendy (Post, red.) heeft een dochtertje gekregen, Linde, die ga ik morgen nog even bewonderen.
    En wanneer zet je een keer foto's op je website??
    Heb je de nieuwe Harry Potter al? Ik ook nog niet, maar hij schijnt wel af te zijn. Heb net nog een keer deel 6 gelezen en dat was toch wel weer leuk, dus ik wacht met smart op deel 7.
    Ik mag ook nog 3 weken van m'n schoolvakantie genieten en daarna mag ik er ook weer een klein jaartje tegenaan en dan .... komen we naar Japan!! (kun je je vast mentaal voorbereiden...).
    Nou broer, de groeten, succes met het vinden van een kamer en laat af en toe ff wat van je horen!
    Liefs, Eef

    By Anonymous Anoniem, at 5:56 a.m.  

Een reactie posten

<< Home