Ingen in Japan!

donderdag, maart 30, 2006

Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen

Zo, hier is ie dan, mijn nieuwe BLOG voor al mijn Japan-avonturen, of gebrek daaraan, wat ook het geval moge zijn.

Ik HAD natuurlijk als adres ingen.blogspot.com willen gebruiken, maar die was al VERGEVEN aan de een of andere Heikneuter die 4 JAAR GELEDEN mijn naam heeft gestolen en daarna NOOIT MEER EEN POST heeft geplaatst.
HIER zouden ze dus net-politie voor moeten hebben.

Dus zullen we het moeten doen met timinjapan, wat wel makkelijk te onthouden is, maar niet wat ik wou. Stom Internet!

In Jedem Fall, hier komt dus mijn persoonlijke blog waar ik zal trachten om regelmatige updates te maken over wat mij dagelijks bezighoudt in het Verre Oosten, misschien zelfs wel met foto's, maar dan moet ik eerst een digitale camera hebben, EN IK WEET NIET OF DIE IN JAPAN TE KRIJGEN ZIJN [/sarcasme]

Op 4 april zal ik vertrekken vanaf Schiphol om 10.35 met de Lufthansa, die bekend staat om zijn wonderschone Stewardesses, maar dan niet. Eerst zal er een overstap gemaakt gaan worden in Frankfurt, bekend van de Worst, en dan volgt een tergend lange vlucht van 11 uur naar het land van de Rijzende Zon, dat niet zozeer bekend is om zijn worst, als wel om het feit dat ze er alles rauw eten. Behalve worst.

Als alles goed gaat kom ik aan in Japan zo rond 8 uur des ochtendsch plaatselijke tijd, dus dat betekent dat ik nog een heerlijk lange dag voor me zal hebben ook. PRIMA.
En wat er DAARNA allemaal gaat gebeuren, jongens en meisjes, dat weet natuurlijk niemand, maar daar is deze hele blog ook voor. BLIJF DUS KIJKEN!

Of niet.

Volgende week (hopelijk) meer!

21 Comments:

  • Nieuwe post, nieuwe fouten...
    Ik denk dat je die link naar de Uni (Gaidai) maar eens moet gaan veranderen, want met twee keer http, kom je er natuurlijk niet.

    http://http//www.osaka-gaidai.ac.jp/e-index.html

    Ik ben benieuwd welke fantastische Ingen avonturen wij mogen lezen...

    By Anonymous Anoniem, at 7:59 p.m.  

  • Weet je al of je op de uni campus of in de international dorm in Suita terecht komt? Als je in de international dorm komt zal ik je daar wel zien denk ik, en anders vest wel op de universiteit ergens ooit. Goede vlucht!

    By Anonymous Anoniem, at 3:57 a.m.  

  • Lufthansa vliegt wel prima, maar het entertainment dat ze aan boord bieden is minder dan goed.

    Ze bezigen nog het oude systeem, met een paar televisies die van het plafond hangen, en echt, ECHT slechte films. Ik bedoel, ik had Herbie. Daar ben je niet blij mee als je 12 uur in een klein hokje zit. Wat wel prima is, is dat het niet drukkend warm zal zijn als jij aankomt, dus dat is zeker positief. Zogauw je weer wat van je jetlag bekomen bent moeten we elkaar maar eens gaan opzoeken dan.

    Veel succes Ingen.

    By Anonymous Anoniem, at 9:08 a.m.  

  • D'oh! De Link is bij deze aangepast.

    @Stefan: ik weet nog steeds niet in welke dorm ik kom te zitten, en geen mailtje dat ik naar de kokusaika heb gestuurd heeft daar antwoord op weten te bieden. Ik word gewoon genegeerd, of ze geven totaal niet ter zake doende antwoorden. Japanners.

    By Blogger Ingen!, at 6:18 p.m.  

  • @Stefan: Suita? Ik dacht dat je in een van die dorms in Minami-Senri zat? Daar zat ik wel althans...
    Ik wist niet dat ze in Suita ook dorms hadden.

    By Anonymous Anoniem, at 8:07 p.m.  

  • @Ingen - Ja, zo ging het bij mij ook... apen zijn het.

    @Summerhouse: - Minami Senri ligt in Suita-shi!

    By Anonymous Anoniem, at 10:21 p.m.  

  • Heb vandaag een uiterst summier mailtje gehad met de volgende boodschap:

    あなたの寮は大学の中にあります。

    Waaruit ik dus maar opmaak dat ik op Campus zit, hoewel ze dus nog steeds weigeren een precies adres te geven.

    喜べばいいのか、悲しめばいいのか・・・

    By Blogger Ingen!, at 12:08 a.m.  

  • @Stefan: Erm, Suita is nogal groot. Er zijn namelijk meer dorms in Suita-shi dan alleen die twee van Minami-Senri...
    @Ingen: Ach, je moet er maar het beste van hopen. Je kan altijd nog verhuizen zodra er een plekje vrijkomt in Minami-Senri...

    By Anonymous Anoniem, at 11:56 a.m.  

  • @Summerhouse: eerst zeg je dat je niet wist dat er daar ook dorms waren, en nu zeg je dat er veel meer zijn dan alleen die in Minami Senri. Nou ja, maakt ook niet uit, ik ben hier niet om poep te roeren, ik bedoelde dus de dorm waar ik nu zit in Minami Senri.

    @Ingen: De universiteit heeft (heb ik gehoord) wel betere dorms, volgens mij hebben sommige zelfs een douche / wc op de kamer. Het probleem met de dorm is alleen dat je echt half in de inaka net aan de rand van de stad zit, en het met de bus en trein (afhankelijk van de aansluiting) makkelijk anderhalf uur kan duren voor je vanaf daar in Osaka-shi zit.

    By Anonymous Anoniem, at 7:25 p.m.  

  • (aan de andere kant zit je wel dichtbij de universiteit, en hoef je niet iedere dag een uur met de bus/trein te reizen en meer dan 10000 yen per maand uit te geven aan het OV)

    By Anonymous Anoniem, at 7:27 p.m.  

  • Prrrrrecies!

    Ik zie het ook niet zo donker in als het commentaar van Summerhouse, en ik vind het wel handig om gewoon dicht bij de Uni te zitten, vooral aangezien ik een pesthekel heb aan vroeg opstaan, en dat kan nu dus ook een beetje vermeden worden.
    En het scheelt geld.

    En als ik een eigen Douche/WC kan krijgen dan ben ik helemaal tevreden.

    En inaka ben ik onderhand wel gewend na Huis ten Bosch en FUKUI, waar zelfs de binnenstad Inaka is.
    Vind het toch wel relaxed om in een Dorm te zitten met wat groen eromheen.

    Dus ik zie het eigenlijk redelijk rooskleurig in (mede dankzij jouw informatie Stefan, bedankt!), maar laat ik even afwachten voordat ik mijn oordeel vel.

    By Blogger Ingen!, at 7:28 p.m.  

  • Donker, donker... Dat is wat overdreven.(^-^)
    Een gamer zoals de Mighty Ingen zal zich inderdaad niet echt storen aan het feit dat er niks te beleven valt behalve ping-pong, aangezien er toch keihard gegamed gaat worden. Daarvoor heb je alleen een kamer, een TV en de nodige consoles nodig...
    Prima toch? (^0^)/

    By Anonymous Anoniem, at 9:45 p.m.  

  • Alvast een welkom in Japan, Ingen!

    By Anonymous Anoniem, at 12:00 p.m.  

  • Ja inderdaad. Alvast welkom man!

    By Anonymous Anoniem, at 1:13 p.m.  

  • Een leuke pasfoto van jezelf zou wel op zijn plaats zijn.
    Ga al vast maar wat leuke toerissche plkejes voor je ouders spotten!!!

    By Anonymous Anoniem, at 9:01 p.m.  

  • Pasfoto van mezelf?

    Ik wil juist dat mensen hier komen kijken, niet gillend wegrennen!

    Die mok is gewoon cool, die moet ik ergens nog eens zien te scoren.

    By Blogger Ingen!, at 9:21 p.m.  

  • Ik kan nog altijd niet lezen wat erop staat. Het is toch niet ZWEEDS of zo heh? Voor de rest is het hier al 4 april, dus zul je dit niet meer in Nederland lezen. En dat is beter voor jou.

    Tot ziens, en onthoud heh. 9067-4829 met 090 ervoor.

    By Anonymous Anoniem, at 10:45 a.m.  

  • Ha broertje,
    Ik ga je zo op het vliegtuig zetten en voorlopig wil ik je dan ook niet meer zien! Tenzij ik naar Japan kom, dat vind ik dan weer minder erg.
    Heel veel plezier en succes daar. Jammer dat je niet op m'n feestje komt vrijdag, maar vooruit, je hebt een goed excuus..
    x je zus

    By Anonymous Anoniem, at 3:51 p.m.  

  • Hoi Tim,

    Heb je een goede reis gehad en ben je goed aangekomen????
    Hoe is je kamer???
    Mamma wordt vandaag aan haar knien geholpen, we mailen weer als ze thuis is!!!

    By Anonymous Anoniem, at 6:04 p.m.  

  • Ha broertje,
    Ik heb nog wat connecties in Zweden, zal eens vragen of ze een beker met die tekst kunnen scoren.
    Toedels!
    PS Morgen wordt ik 30!!

    By Anonymous Anoniem, at 6:20 p.m.  

  • Ha die Tim,

    Fijn te horen dat je goed bent aangekomen. Zo te lezen heb je het zo druk als een klein baasje. Jammer dat ze je op de berg hebben geplaatst, maar het vooruitzicht dat dit binnen 6 maanden verandert maakt het wellicht te overzien.
    Verjaardag van Eef was zeer gezellig. We hebben jou natuurlijk gemist.

    Groet

    By Anonymous Anoniem, at 10:41 p.m.  

Een reactie posten

<< Home